Ne dorim să împărtășim cu voi povestea CIA - ABOLIV
să vă prezentăm cele mai importante momente din evoluția noastră:
1992
Societatea Comercială CIA-ABOLIV SRL prinde viață. Cele 500 de kg de mezeluri, pe care le producea zilnic proaspăta fabrică, erau vândute într-un areal restrâns, în zona Turda – Câmpia Turzii. Au fost deschise două magazine proprii. La acea vreme, secția de producție era dotată cu utilaje românești (mașini de tocat, cuter, malaxor), iar fierberea și afumarea se făceau clasic. Familia CIA-ABOLIV avea 20 de membri.1996/1997
Produsele noastre erau foarte îndrăgite, iar cererea a devenit tot mai mare. Astfel, am decis să construim o nouă fabrică, de aproximativ 1000 mp. Au fost achiziționate utilaje moderne de la marii producători mondiali din domeniu. Din acest punct, datorită modernizării pe fluxul tehnologic, producția a înregistrat treptat o dinamică de creștere constantă, dar și o diversificare a sortimentelor.2004
Anul 2004 a fost un an foarte important în parcursul nostru, deoarece a fost momentul în care am intrat pe piața modernă (modern trade) și am început să colaborăm cu marii retaileri, să producem preparate din carne pentru marile magazine. Acest lucru ne-a determinat să facem pasul spre o puternică dezvoltare și extindere.2005
România se afla în perioada de preaderare la Uniunea Europeană, iar programele de sprijin ne-au motivat și ne-au oferit posibilitatea să accesăm fonduri pentru construirea unei noi fabrici moderne, în concordanță cu cerințele și normele UE. Astfel, cu ajutorul programului SAPARD, am început să construim fabrica CIA-ABOLIV de azi, care urma să aibă o capacitate de producție de 20 de tone pe zi.2006
Lucrările la noua fabrică de preparate din carne au fost finalizate. CIA-ABOLIV a devenit astfel printre primele fabrici din România de mezeluri cu un flux tehnologic în concordanță cu normele europene. Capacitatea de producție depășea 20 de tone pe zi și am reușit astfel să oferim noi locuri de muncă, datorită investițiilor făcute. S-a îmbunătățit linia tehnologică, am achiziționat noi utilaje de ultimă generație în industria cărnii, îmbunătățindu-se astfel considerabil calitatea produselor, prin monitorizarea strictă a trasabilității în procesul de producție. Investiția totală a fost de aproximativ 4,5 milioane de euro.2007
Am implementat sistemele HACCP (Hazard analysis and critical control points) și ISO 9001-2000. Tot în acest an am obținut autorizația sanitar veterinară pentru schimburi intracomunitare.2009
ANUL DEZVOLTĂRII. Până în anul 2009 am reușit să creștem considerabil și am ajuns să producem circa 40 de tone de mezeluri zilnic. Fabrica noastră a ajuns la un număr de 250 de angajați. Din dorința de perfecționare continuă, în acest an am implementat Sistemul de Management al Siguranței Alimentului ISO 22000 – 2005, această îmbunătățire având un impact semnificativ în dezvoltarea companiei. Credibilitatea noastră a crescut și faptul că am implementat cele mai înalte standarde în domeniu ne-a făcut să devenim jucători importanți pe piață. Calitatea și siguranța produselor noastre devenea acum greu de egalat.2011
Am continuat procesul de modernizare, iar în prima parte a anului 2011 a fost dată în folosință o unitate de abatorizare modernă, care satisface cele mai înalte exigențe impuse de legislația europeană. Întotdeauna am pus accent deosebit pe materia primă, alegându-ne cu mare atenție furnizorii, iar această investiție ne-a ajutat să asigurăm o cantitate mai mare de carne proaspătă pentru magazine și să importăm mai puțin. Costurile s-au ridicat la aproximativ 1 milion de euro.2013
Am construit și am inaugurat un depozit logistic pentru depozitarea produselor finite, unde sunt folosite tehnici de ultimă generație privind manipularea, sortarea și împachetarea produselor. Depozitul are o capacitate de 180 de tone. Folosirea sistemului WMS (Wearehouse Management Systems) reprezintă un atuu, controlarea mișcării produselor în cadrul depozitelor făcându-se în sistem informatic. Beneficiile cele mai importante ale utilizării acestui sistem sunt: optimizarea stocurilor, organizarea spațiului de stocare, inventarierea rapidă, activitățile de picking, trasabilitatea produselor de la recepție până la ieșirea din depozit.2014
Am construit un depozit de congelare, cu o capacitate de 400 de tone, prin care se asigură necesarul de materie primă pentru o perioadă rezonabilă de timp. Inaugurarea unui magazin modern de prezentare amplasat în Piața Centrală din Turda.2015
Am inaugurat un depozit special pentru condimente, prin care se asigură necesarul de condimente pentru o perioadă rezonabilă de timp. Tot în acest an am implementat Standardul pentru Asigurarea Calității și Siguranței Alimentelor ,,INTERNATIONAL FOOD STANDARDS” (IFS), obținându-se punctaj „Higher Level”. În anul 2015 au fost inaugurate 2 magazine moderne de prezentare în Câmpia Turzii și în Turda, zona Materna.2016
Am construit și am inaugurat un depozit de ambalare/termoformare, unde totul se face automatizat, cu mașini de ultimă generație, care asigură ambalarea în condiții de igienă și siguranță maximă. De asemenea, a fost inaugurat încă un magazin modern de prezentare în Comuna Mihai Viteazu.2019
A fost inaugurat un nou magazin modern de prezentare în Florești.2020
A fost inaugurată Hala de maturare a produselor crud-uscate, la cele mai înalte standarde, cu o capacitate de 55 de tone. Am construit un depozit de congelare cu o capacitate de 580 de tone, prin care se asigură necesarul de materie primă pentru o perioadă rezonabilă de timp.2022
A fost inaugurată Hala de maturare, feliere și ambalare: Are o suprafață de 1094 mp, o capacitate de maturare crud-uscate de 29 de tone/săptămână și o capacitate de feliere și ambalare de 5 tone/zi. Valoarea investiției se ridică la 3,5 milioane de euro. Secția este echipată cu utilaje de ultimă generație în domeniul produselor feliate.